Divina Toscana

Wat vinden jullie hiervan? De nieuwe posters uit de marketingcampagne van de regio Toscane, een campagne die is opgezet om het binnenlandse en internationale toerisme te bevorderen. Divina Toscana of Divine Tuscany is de slogan, geïnspireerd op Dante Alighieri’s Divina Commedia, na de Bijbel het meest gelezen boek in de wereld.

Italië wil het aan de wereld tonen: de schoonheid van het landschap, de fascinerende steden en de pracht van haar kunst. Daarom zien we foto’s die ons moeten tonen dat Toscane niet enkel een vakantiebestemming is, maar een ware reiservaring. De posters herinneren duidelijk aan Dante, met teksten als “Vain, let yourselves be spoiled” en “Esthetes, contemplate perfection”, maar de boodschap is tegengesteld aan wat Dante aan zijn lezer wil overbrengen.

Waar Dante ons waarschuwt voor het begaan van zonden, verleidt de campagne ons namelijk tot het genieten van het leven, en natuurlijk van Toscane. Een ode aan passie en verlangen waarbij Toscane het pad naar de gelukzaligheid is.

Lasciate ogni pensiero, voi che entrate. – Divina Toscana
Laat varen iedere gedachte, gij die hier binnentreedt…

1.jpg_1379307876

divina_toscana_eng_5

divina_toscana_eng_4

divina_toscana_eng_3

divina_toscana_eng_2

divina_toscana_1_eng

More from Aniek Rooderkerken

Franciscus, Sacro Monte en het Ortameer

Sacro Monte… een heilige berg? Je vindt deze in Noord-Italië. Felicia Dekkers...
Read More

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *